Διαλέξεις

ομιλίες, παρουσιάσεις και διαλέξεις

Αναστασάκης Γιώργος

Φωτογραφία & χορός

Η απεικόνιση του ανθρωπίνου σώματος μέσω της φωτογραφίας κατέχει τις τελευταίες δεκαετίες κεντρική θέση στην κριτική θεωρία που αφορά στα body politics. Ομοίως ανεπτυγμένη είναι ταυτόχρονα η θεώρηση ενός άλλου διαύλου κατανόησης του σώματος, του χορού.

Αντωνιάδης Κωστής

Κωνσταντίνος Πίττας: Εικόνες της Παλαιάς Ευρώπης

«Τα πρώτα σημάδια ρήξης της φυσικής σχέσης του φωτογραφημένου θέματος με την απεικόνισή του ήταν ήδη ορατά στο έργο των φωτογράφων από τη δεκαετία του 1980. Αρχικά εμφανίστηκε με τη μετακίνηση του ενδιαφέροντός τους από το περιεχόμενο στη φόρμα, από την υπάκουη αντικειμενική καταγραφή στην...

Βεντουράκης Νικόλαος

Υποθέσεις και παρανοήσεις: μια συζήτηση σχετικά με σύγχρονες φωτογραφικές αφηγήσεις

Μια από τις σύγχρονες τάσεις στη φωτογραφία είναι η εντατικοποίηση της ασάφειας και της πολυσημίας.

Λιάκου Αμαλία

Ανατροπή των εικόνων. Το φαντασιακό και το πραγματικό στην υπερρεαλιστική φωτογραφία

Ο υπερρεαλισμός, γεννημένος επίσημα το 1924 στο Παρίσι, από μια ομάδα νεαρών λογοτεχνών με πρωτεργάτη τον Aντρέ Μπρετόν (André Breton), προκάλεσε μια επανάσταση του πραγματικού. Το φαντασιακό τείνει να ξεπεράσει το αντικείμενο του εξωτερικού κόσμου, γι’ αυτό κι ο ποιητής Πώλ Ελυάρ γράφει : « Η...

Λουράντος Νίκος

Χαιρετισμούς από τα Κύθηρα: Φωτογραφικές ταχυδρομικές κάρτες μεταξύ μονίμων κατοίκων και απόδημων Κυθηρίων

Η χρήση της ταχυδρομικής κάρτας ως μέσο επικοινωνίας είναι αποτέλεσμα της ύστερης βιομηχανικής περιόδου, περί τα μέσα του 19ου αι. Αρχικά υπήρξε ένα απλό τυπωμένο κομμάτι χαρτί γρήγορα όμως η τεχνολογία επέτρεψε τη δημιουργία της φωτογραφικής ταχυδρομικής κάρτας.

Πετσίνη Πηνελόπη

Η φωτογραφία ως τρόπαιο: Όχλος, λιντσάρισμα και αναμνηστική καταγραφή

Με την ευρεία διάδοση των ψηφιακών μέσων, η πολεμική φωτοειδησιογραφία έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές ιδιαίτερα σε ότι αφορά την προσβασιμότητα των πηγών και τη συλλογή πληροφοριών. Οι ερασιτεχνικές πηγές συγκεκριμένα, έχοντας πρόσβαση σε ένα γεγονός από πρώτο χέρι, συνιστούν πλέον...

Σταθάτος Γιάννης

Φωτογραφικά αρχεία ή αρχεία φωτογραφικής τέχνης;

Τα αμιγώς φωτογραφικά αρχεία, δηλαδή εκείνα που έχουν ως κύρια αποστολή την εξυπηρέτηση του καθεαυτού φωτογραφικού μέσου, δεν φιλοξενούν μόνο στοιχεία σχετικά με το μέσον, αλλά και τα ίδια τα φυσικά αντικείμενα πρωτοβάθμιας μελέτης.

Τσίργιαλου Αλίκη

Η Νεοελληνική Ιστορική Συλλογή Κωνσταντίνου Τρίπου

Από το 1920, όταν ακόμη δεν είχε εκδηλωθεί κανένα ενδιαφέρον για τη φωτογραφική μας κληρονομιά από τους πολιτιστικούς φορείς του τόπου, ο Κωνσταντίνος Τρίπος προφητικά είχε διαβλέψει την τεκμηριωτική σημασία των φωτογραφικών εικόνων και είχε επιδοθεί με επιμονή και αφοσίωση στην αναζήτησή τους...