Ο Γιάννης Κουκουράκης, φωτογράφος δραστήριος, δημιουργικός και με υψηλή τεχνική κατάρτιση, από το 1980 είναι αδιάλειπτα παρόν στην καλλιτεχνική φωτογραφική σκηνή. Το έργο του χαρακτηρίζει η υλικότητα, αποτέλεσμα της δημιουργική χρήσης φωτογραφικών υλικών και τεχνικών.
Με εισηγητή τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, ανοιχτή συζήτηση με θέμα τη συνεχιζόμενη κακοδιαχείρηση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, με αφορμή την καταστροφή υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες του μεγαλύτερου μέρους της σύγχρονης συλλογής του μουσείου .
Η παρουσίαση περιλαμβάνει μια ξενάγηση στην έκθεση: Πορτραίτα Ιστορίας, Βούλα Παπαϊωάννου Δημήτρης Χαρισιάδης 1940-1960, έργα από τα Φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, που φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Το φύλο είναι η πιο σκληρή κατηγορία νοήματος, εγκαλεί τα υποκείμενα σχεδόν από την πρώτη στιγμή της γέννησης τους στην εκπλήρωση της νόρμας και παθολογικοποιεί την απειθαρχία.
Mauzy Craig
Αναπλάθοντας μια χαμένη γειτονιά της Αθήνας μέσα από φωτογραφίες.
Mauzy Marie
Το Σχέδιο Μάρσαλ στην Ελλάδα μέσα από φωτογραφίες, 1950-1953
Αλκαλάη Άρτεμις
H Άρτεμις Αλκαλάη αναζητεί εδώ και χρόνια τους υπερήλικες πλέον Έλληνες Εβραίους που επέζησαν από τα στρατόπεδα Άουσβιτς και Μπέργκεν-Μπέλσεν. Οι Επιζώντες είναι μία σπουδή πάνω στη μνήμη: στο τραύμα και την επούλωση. Και τη σιωπή.
Αναστασάκης Γιώργος
Η απεικόνιση του ανθρωπίνου σώματος μέσω της φωτογραφίας κατέχει τις τελευταίες δεκαετίες κεντρική θέση στην κριτική θεωρία που αφορά στα body politics. Ομοίως ανεπτυγμένη είναι ταυτόχρονα η θεώρηση ενός άλλου διαύλου κατανόησης του σώματος, του χορού.
Αντωνιάδης Κωστής
Η κρυφή γοητεία της Φωτογραφίας
Αντωνιάδης Κωστής
«Τα πρώτα σημάδια ρήξης της φυσικής σχέσης του φωτογραφημένου θέματος με την απεικόνισή του ήταν ήδη ορατά στο έργο των φωτογράφων από τη δεκαετία του 1980. Αρχικά εμφανίστηκε με τη μετακίνηση του ενδιαφέροντός τους από το περιεχόμενο στη φόρμα, από την υπάκουη αντικειμενική καταγραφή στην...
Αντωνιάδης Κωστής
Εξετάζοντας την ελληνική φωτογραφική τέχνη από τη δεκαετία του 1970 μέχρι σήμερα μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως η θάλασσα ελάχιστες μόνο φορές εμφανίζεται ως θέμα.
Αντωνιάδης Κωστής
Με την προτροπή να αντιμετωπίσουμε τις φωτογραφίες ως αντικείμενα μιας πολυδιάστατης σχέσης, η ανθρωπολογική στροφή στην κριτική ανάλυση φαίνεται να θέτει τα θεμέλια μιας διαφορετικής ανάγνωσης της φωτογραφίας. Υποδηλώνει ουσιαστικά μια μετατόπιση από το θολό πεδίο της κριτικής της τέχνης στο...
Βαρβαντάκης Χρήστος
Το Connectors Study (2014-2019) είναι μια διεθνής εθνογραφική έρευνα που μελετάει τη σχέση μεταξύ παιδικής ηλικίας και δημόσιας ζωής.
Βαρβαντάκης Χρήστος
Το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας, που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο, προβάλλει εθνογραφικές ταινίες της παγκόσμιας παραγωγής, δηλαδή μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος, τα οποία προκύπτουν από την έρευνα επιστημόνων της οπτικής...
Βεντουράκης Νικόλαος
Μια από τις σύγχρονες τάσεις στη φωτογραφία είναι η εντατικοποίηση της ασάφειας και της πολυσημίας.
Γεωργίου Βασιλική
Τον Αύγουστο 2015, η Βασιλική Γεωργίου, που είχε προηγουμένως αποσπάσει έπαινο στην Έκθεση Νέων Ελλήνων Φωτογράφων 2014, επέστρεψε στα Κύθηρα με σκοπό να φωτογραφίσει τις μοναδικές στην Ευρώπη αλαταρές του νησιού.
Γιουνανλή Ελίνα
Στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας γίνεται μια προσπάθεια κατανόησης της αναγκαιότη- τας της χρήσης της φωτογραφίας ως μέσο διατήρησης της ταυτότητας ενός ανθρώπου στον χώρο των νεκροταφείων. Πώς και αν λειτουργεί η φωτογραφία σαν μέσο συντήρησης της μνήμης,...
Καγγελάρης Φώτης
Το "punctum" και το "πραγματικό". Η απόλαυση και τα όρια της εικόνας.
Καλαντζής Κωνσταντίνος
Η εισήγηση εξετάζει το ρόλο «του οπτικού» στη σχέση μεταξύ Δύσης και 3ου κόσμου (ή «Παγκόσμιου Νότου») καθώς και την ιδιότυπη θέση «του οπτικού» και της φωτογραφίας στην ιστορία της ανθρωπολογίας.
Καράβατος Στέλιος
Συναντήσεις & πεδία διαπραγμάτευσης στο έργο Open See του Jim Goldberg.